Щастя все-таки можна купити за гроші

Щастя все-таки можна купити за грошіПсихологи з Кембріджського університету показали, що правильний підхід до витрат грошей здатний зробити людину щасливою, при цьому більш щасливою, ніж, власне, може зробити її рівень доходу. Витрачати правильно — це означає враховувати власні особисті потреби і якості, кажуть вчені. Їх стаття опублікована в журналі Psychological Science, а коротко про результати повідомляється на сайті університету.


Дослідження проводилося спільно з відділеннями міжнародних банків, що базуються у Великобританії. Клієнтів банків просили заповнити два стандартних опитувальника — на визначення особистісних рис і на оцінку рівня суб’єктивного благополуччя. Ці дані були зіставлені з даними банківських транзакцій учасників. Всього було проаналізовано майже 77 тисяч транзакцій 625 учасників дослідження, всі вони були об’єднані у 59 категорій.

Кожна категорія витрат в свою чергу була співвіднесена з особистісними рисами, представленими у так званій «Великій п’ятірці особистісних якостей»:

Нейротизм/стабільність.
Екстраверсія/інтраверсія.
Відкритість досвіду/консерватизм.
Співробітництво/конкуренція.
Сумлінність/імпульсивність.
Так, наприклад, якщо людина витрачала гроші в пабі, це відповідало екстраверсії та імпульсивності, витрати на благодійність співвідносили з добросовісністю і так далі.

Далі вчені проаналізували витрати учасників та їх особистісні риси. І знайшли певні відповідності — наприклад, люди з високими балами по екстраверсії витрачають у середньому на 52 фунта в рік більше на паби, ніж інтроверти. Відповідальні та сумлінні витрачають на 124 фунти на рік більше на фітнес і здоров’я, ніж люди з низькими балами за цим показником і так далі.

У другому експерименті учасники отримували ваучер, кошти з якого могли витратити тільки в книжковому магазині, або такий же, але гроші можна було витратити тільки в барі. Виявилося, що екстраверти були щасливіші, якщо їм діставався ваучер на бар, а інтроверти, якщо можна було придбати книги.

На платформі Blogger.